søndag den 9. juni 2013

koloni:)


Søndag bliver pakkedag for mit vedkommende.. jeg skal på koloni. Første hold af børnehave børn, 65 stk. dejlige unger, tager af sted mandag og kommer hjem igen torsdag eftermiddag.. Andet hold, 45 stk. dejlige unger tager af sted ugen efter, samme antal dage..
Jeg skal med begge gange. Min primære opgave bliver at stå for forplejningen. Men jeg skal også være med til alt det sjove vi skal lave..

Vi skal bo i en spejder lejer tæt på skov og lige ned til en dejlig strand ved østkysten..

Temaet i år er indianer.. vi skal leve som indianer, lave dragter med kartoffel tryk, ansigts maling, perlekæder, hårbånd med fjer og perler, lave en freds pibe, finde grene som skal blive til en totempæl, vi skal lave en kæmpe drømmefanger som skal hænge over et telt, vi skal på stranden og samle sten og skaller. Og gribe de ideer ungerne får..

Vi skal lave med på bål. Men ikke den første dag. Der skal vi nemlig ha boller i carry. Det elsker ungerne så det er blevet en fast tradition.

Så jeg håber det dejlig sommervejr fortsætter lang tid endnu, så vi får nogle dejlige dage. Dage med masser af fælleskab og nye venskaber mellem børn..






Så UG...UG... og god uge til jer:)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar