lørdag den 9. november 2013

Havtorn :)

Jeg har klippet havtorn,
Det vil sige, det er nu min mand der har klippet dem, mens jeg stod på sidelinjen og degeret retning.
Det er nogle unde pigge de har. Og han var ligesom bedre til og klare smerten :)..
Vi fik klippet en bærepose. Hjem i fryseren med dem.
Min plan var så, at jeg ville ta`lidt op af fryseren, sådan som man fik brug for dem.
Men den plan går ikke rigtig.
 Jeg og flere i familien, prikker sig simpelthen på posen ,når vi henter ting fra fryseren.
Og det gør altså bare så undt. 
Så nu er de pillet af grenene og sikke et arbejde.
Vi/jeg gør det aldrig igen.     Tror jeg.      Måske har jeg glemt det næste år..
 
 
 
 
 
 
Jeg har lavet saft af bærrene.
 
1kg havtorn
2 dl. vand
saft af 3 citroner
 
Man skyller bærrene, og koger dem ved svag varme i ca. 30 min.
Saften sis fra og koges op med sukker og citron saft.
Saften skummes af og hældes på flasker.
 
Saften er temmelig sur, så det er nok ikke noget ungerne kommer til og drikke.
Det var nu heller ikke min plan.
Saften skal bruges som ekstra vitamin i løbet af vinteren
Saften er smæk fuld af c vitamin..
 
.
Her er den, klar på flaske..nu er der ikke nogen der kan stikke sig på den:)
 
 
Hej:)
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar