fredag den 20. december 2013

Poncho:)

Jeg har strikket en poncho.
Så blev den endelig færdig..
Jeg har pillet den op et par gange. Men nu er jeg tilfreds.
Jeg har kun brugt garn rester..
 
 
 
 
 
 
 
Poncho: Ponchoen strikkes i to dele som syes sammen bagefter. Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
1.del: Slå 38-44-50 m op på p 8 med 2 tråde Puddel. Læs Tips for trådskrift! Strik * 4 p retstrik, skift til 1 tråd Eskimo og strik 4 p glatstrik, men de 2 yderste m i hver side strikkes i retstrik * gentag fra *-*. Når arb måler 64-70-76 cm lukkes der af.
2.del: Slå op og strik som 1.del.
 
 
 
Montering: Delene syes sammen med Puddel. Læg aflukningskanten på 1.del mod højre langside på 2.del - nederst mod opslåningskanten og 35-40-45 cm opad. Sy de 2 dele sammen med små pæne sting. Derefter syes aflukningskanten på 2.del til 1.del på samme måde, men til 1.dels venstre langside.
 
Jeg synes så den blev lidt for kort. Derfor har jeg strikket en bane på 18 masker. Og bagefter syet den på.
Hvis jeg skulle få lyst til og strikke en mere, ville jeg slå 60 maske op i stede for 50 ..
 
 
 
Hej:)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar